Rządowy program "Cyfrowy Uczeń" skierowany jest do szerokiego grona instytucji edukacyjnych w Polsce
Program obejmuje wszystkie publiczne i niepubliczne placówki oferujące wychowanie przedszkolne dla dzieci w wieku 3-6 lat.
Wszystkie typy szkół podstawowych i ponadpodstawowych, w tym szkoły artystyczne realizujące kształcenie ogólne.
Szkoły polskie oraz szkoły i zespoły szkół wchodzące w skład Ośrodka Rozwoju Polskiej Edukacji za Granicą.
Szeroka gama placówek oświatowych, wychowawczych i wspierających, zgodnie z art. 2 pkt 3–8 Prawa oświatowego.
Wsparcie kierowane jest do organów prowadzących powyższe jednostki. To właśnie oni składają wnioski o dofinansowanie w ramach programu "Cyfrowy Uczeń".
Gminy, powiaty i województwa prowadzące placówki edukacyjne
Stowarzyszenia, fundacje, organizacje prowadzące szkoły i placówki
Prywatni prowadzący placówki edukacyjne
Ministerstwa prowadzące specjalistyczne placówki edukacyjne
Typ placówki | Kwalifikacja | Warunki formalne | Dodatkowe wymagania |
---|---|---|---|
Przedszkola publiczne | TAK | RSPO, plan transformacji wg PCTE | ZPE/SIO, koordynator cyfrowej edukacji |
Przedszkola niepubliczne | TAK | Ewidencja w systemie oświaty | ZPE/SIO, zgodność z PCTE |
Szkoły podstawowe | TAK | RSPO, plan transformacji cyfrowej | ZPE/SIO, koordynator, SPE |
Licea i technika | TAK | RSPO, zgodność z PCTE | ZPE/SIO, plan wdrożenia AI |
Szkoły branżowe | WARUNKOWO | Tylko formy dzienne BSI i BSII | RSPO, ZPE/SIO, PCTE |
Placówki doskonalenia | NIE | Wyłączone z programu | Brak możliwości aplikacji |
Placówki artystyczne | TAK | Ogniska artystyczne | ZPE/SIO, PCTE |
Poradnie PP | TAK | Poradnie psychologiczno-pedagogiczne | SIO, wsparcie dostępności |
MOW/MOS/SOSW | TAK | Ośrodki wychowawcze i rewalidacyjne | SIO, PCTE, SPE |
RSPO - Rejestr Szkół i Placówek Oświatowych • PCTE - Polityka Cyfrowej Transformacji Edukacji • ZPE - Zintegrowana Platforma Edukacyjna • SIO - System Informacji Oświatowej • SPE - Specjalne Potrzeby Edukacyjne
Nie jesteś pewien, czy Twoja placówka kwalifikuje się do programu? Skontaktuj się z nami - pomożemy zweryfikować uprawnienia i przygotować odpowiednią dokumentację.
Typ jednostki | Kwalifikacja | Kto składa wniosek | Kluczowe warunki „na start" |
---|---|---|---|
Przedszkole / inne formy / oddział przedszkolny | TAK | Organ prowadzący | Jednostka wpisana do RSPO; zgodność zakupów z katalogiem programu; wdrożenie elementów PCTE (plan transformacji); korzystanie z ZPE; uzupełnianie danych w SIO. |
Szkoła podstawowa | TAK | Organ prowadzący | j.w.; możliwa komplementarność z pracowniami KPO (STEM/AI). |
Szkoła ponadpodstawowa (LO/Technikum/BS I/BS II – dzienna/SSPdP) |
TAK | Organ prowadzący | j.w. (RSPO, PCTE, ZPE, SIO). |
Szkoły w zakładach poprawczych/schroniskach dla nieletnich | TAK | Organ prowadzący | Status wg art. 8 ust. 12; j.w. |
Szkoły w ORPEG | TAK | Właściwy minister / ORPEG | Jednostka w składzie ORPEG; realizacja warunków programu (PCTE/ZPE/SIO). |
MDK/MOS/pałac młodzieży/ognisko /ogród jordanowski/schronisko młodzieżowe |
TAK | Organ prowadzący | Jednostka z art. 2 pkt 3; j.w. |
PPP (poradnie, w tym specjalistyczne) | TAK | Organ prowadzący | Jednostka z art. 2 pkt 5; j.w. (akcent na dostępność/SPE). |
MOW / MOS / SOSW / SOW / ORW | TAK | Organ prowadzący | Jednostka z art. 2 pkt 5; j.w. |
Bursy i DWD | TAK | Organ prowadzący | Jednostka z art. 2 pkt 6; j.w. |
CKZ / placówki kształcenia ustawicznego | TAK | Organ prowadzący | Jednostka z art. 2 pkt 4; j.w. (ważna spójność z kształceniem branżowym). |
Placówki artystyczne – ogniska | TAK | Organ prowadzący | Jednostka z art. 2 pkt 4a; j.w. |
Placówki prowadzone przez ministrów właściwych | TAK (z wyłączeniem PDN) | Właściwy minister | Jednostka z art. 8 (ust. 6/7/12/14a); PDN – NIE. |
Branżowe centra umiejętności (BCU) | NIE | — | Wyłączone z programu. |
CIE / ORE (działania systemowe) | TAK | CIE / ORE | Projekty systemowe (ZPE, usługi cyfrowe, szkolenia). |
Program zakłada spójność z Polityką Cyfrowej Transformacji Edukacji (PCTE) oraz obowiązki ekosystemowe: ZPE, SIO, rola koordynatora cyfrowej edukacji, ewaluacja efektów. To są warunki „ramowe", które MEN akcentuje jako niezbędne dla skuteczności wdrożeń.
Czy nasza jednostka ma aktualny wpis w RSPO i poprawne dane? (Tak/Nie)
Czy mamy opis celów, zakupów, szkoleń i ewaluacji zgodny z PCTE? (Tak/Nie)
Czy korzystamy i planujemy integrację treści/kursów, w tym e-learning dla nauczycieli? (Tak/Nie)
Czy uzupełniamy dane o sprzęcie/licencjach? (Tak/Nie)
Czy rola jest obsadzona i ma zaplanowane szkolenia? (Tak/Nie)
Czy przewidzieliśmy rozwiązania dostępnościowe i wsparcie dla SPE? (Tak/Nie)
Czy mamy plan dla LAN/MDM/bezpieczeństwa oraz serwisu i gwarancji? (Tak/Nie)
Mamy dla Ciebie jednostronicową checklistę do wydrukowania z miejscem na podpis dyrektora/koordynatora. Dostępne wersje: do druku oraz edytowalna PDF z polami do wypełniania na ekranie.
Zamów checklistę PDF W barwach Vision Distribution lub Copyservice